Ayia Napa del två

Vi var ute och festade varje kväll, sju kvällar i rad. Hur orkade man ens? Vissa dagar kom hem tidigare typ 3-4 på morgonen medan andra kvällar körde vi till 5-6 på morgonen hehe. Ville verkligen utnyttja hela veckan. Vårt mål med resan var att festa, sola, bada och träffa folk. Jag tycker vi lyckades pricka in allt perfekt. Har så många fina, knäppa, roliga och "ångest" minnen men vafan jag har haft det bäst. Även fast det blev småtjafs eller irritationer varje dag mellan oss tre så lyckades vi ändå ha en rolig tid ihop. Alla ni där ute som har fördomar om Ayia Napa kan avgå. Jag förstår att det låter som ett fjortisställe men nu när jag har varit där och haft the time of my life så skiter jag i att det skriker fjortis om namnet. Det handlar inte bara om att haffa och ligga runt som folk tror. Man träffar på så himla många människor och har bara så jävla roligt med andra. Träffade på flera andra som hade varit på andra festställen som Magaluf och Rhodos men de sa att det inte alls var lika bra som Napa. I Ayia Napa var det så många killar. Det var fler killar än tjejer där. Bara på vårt hotell fanns det nästan inga andra tjejgäng. Det gjorde ju att alla killar stirrade på oss en del. Inte för att låta hybrisaktig nu men det var så det var. Så om man är ett tjejgäng som är ute efter killar ska man absolut åka till Ayia Napa.
 
Man märkte också av tydliga åldersskillnader och andra strukturer. Träffade inte på någon kille som inte var över 20 år medan de flesta tjejerna var några år yngre. Sedan också att killarna gjorde av med betydligt mer pengar än "oss tjejer". Jag spenderade bara 2000 kr på hela veckan, och då är ALLT inkluderat. Snackade med en kille som bodde på vårt hotell och han hade gjort av med mer än dubbelt så mycket haha. Hur som helst, det har varit fantastiskt att leva i en bubbla under en vecka. Har tappat räkningen på hur många gånger jag grät för att vi behövde åka hem så småningom. Igår när jag kom in genom huset började jag gråta som aldrig förr. Mina föräldrar var snälla och körde mig till Max för att få lite riktig mat för en gångs skull. Fortsatte ju såklart att gråta under hela bilturen så när vi stod i drive thruen såg Max personalen mig gråta med hamburgaren i handen och frågade "Var det något du inte ville ha i hamburgaren?". Han trodde jag grät över en hamburgare haha han skulle ba veta. 
 
Nu får det snart vara nog men det enda jag vill säga nu är att jag ABSOLUT kommer åka tillbaka till Ayia Napa snart. Kanske nästa år eller så innan jag blir för gammal. Sjutton var en perfekt ålder för just det här stället. Återigen: Ni som ser ner på Ayia Napa, åk dit och skapa er en egen uppfattning innan ni börjar skratta åt det här "fjortisstället". Men som sagt, det här är bara mina åsikter utifrån min upplevelse. :) 

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (Bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0