Förbannad.

Jag känner mig så jävla arg och ledsen efter att ha läst den här artikeln på aftonbladet. En kvinna blev gruppvåldtagen av tre män i september. Vilket straff fick dem? 6 respektive 9 månaders sluten ungdomsvård. Är inte det här riktigt jävla sjukt? Att de i några månader får ungdomsvård för att ha genomfört en grov våldtäkt som ska ha pågått i flera timmar. De sa under livesändningen på aftonbladet att dessa unga killar är såk "gatubarn" från något nordafrikanskt land, som lever på gatorna och begår brott. Jag känner bara, straffet de fick är fan inte rättvist. Kvinnans liv är förstört. Föralltid. Hon kommer drömma hemska mardrömmar och alltid vara rädd. Hon beskriver att hon hade enorm dödsångest och smärta. Jag blir förbannad för deras såkallade "straff". Varför utvisas inte idioterna? Eller åtminstonde att de får livstids fängelse. 
 
Det som gör mig ännu mera rädd, som tjej är att jag och Elin gick precis den här vägen för några veckor sedan hem från Skyddsrummet på söder. Vi gick precis vid vattnet, där hon blev våldtagen. Vi, två tjejer gick ensamma mitt i natten. Det var inte en enda människa, helt folktomt. Tänk om de där killarna hade dykt upp när vi gick där? Vi hade ju varit totalt chanslösa! 
 
Jag har typ aldrig tagit upp sådana här saker. Men jag tänker ofta på det här. Jag är så otroligt rädd när jag går hem från fester på kvällen/natten. Ser alltid till att ha sällskap åtminstonde till tunnelbanan. Jag är så himla rädd att det ska komma fram någon kille. Jag är så rädd för att bli våldtagen. Visserligen brukar jag faktiskt ha pepparspray i väskan, och funderar på att köpa ett överfallslarm, men det räcker kanske inte. 
 
Ska faktiskt anmäla mig till en självförsvarskurs. Kursen är under en hel söndag och det finns olika datum att välja mellan. Jag känner att jag vill göra allt för att skydda mig själv. Och ägna en söndag åt massa praktiskt träning och fakta om hur man ska göra, om en sån här situation uppstår. Hur ska man agera? Var ska man slå? Så om någon vill gå den här kursen med mig någong, säg till. 

Kommentarer
Postat av: feminist

A reason why we need feminism?

Fråga till bloggen:
Är du feminist? varför/varför inte? Anser du att vi har jämställdhet? strävar du efter jämställdhet? hur? Hur tycker du att vi borde nå dit?

2015-11-06 @ 10:40:44

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (Bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0