Lurad..

Igår var jag i täby och var inne på Diabless. Det stod med stora bokstäver i skyltfönstret "REA REA REA" osv. Sen när jag gick in där så var det röda prislappar på i princip allt i butiken men när jag kollade in en blus som jag har spanat in ett tag så hade de fkn HÖJT priset och satt dit en röd prislapp. Alltså prislappen som fanns innan var borttaget så man såg inte hur mycket den kostade innan. Började kolla då på flera av sakerna och så var det på alla saker. Sedan så sa jag till mamma lixom "De har höjt priset på den här blusen", då hörde en tjej det som jobbade där och ba "Våra vita prislappar är slut så det är därför vi har röda prislappar på allt". Man ba SURE att de vita prislapparna skulle ta slut just nu när mellandagsrean är igång och varför står det REA i skyltfönstret när det inte är rea på ett skit i affären och dessutom hade höjt priset på en vara (säkert flera, vet inte). Så himla dåligt att förvirra kunderna och lura folk. Mellandagsrean tycker jag är överskattad och det är många affärer som luras och höjer priset genom att sätta dit en röd prislapp, kolla löpsedlarna bara. Nejmen det är i alla fall sjukt lågt och gud vad jag blev irriterad efteråt. Håll koll på plånboken och låt er inte luras av massa reaskyltar i vissa fall. Långt inlägg det här blev men det är intressant hur affärer gör för att tjäna mer pengar..

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (Bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0